Medicamentele cu preţ mai mare de 250 de lei reprezintă un sfert din cheltuielile cu medicamentele şi doar 1% din volum, arată datele companiei de analiză şi studii de piaţă Cegedim România.
Analiza acestei categorii arată o tendinţă de creştere în volum şi "mai accentuată în valoare", în detrimentul produselor ieftine, de sub 25 de lei, unde tendinţa este de uşoară scădere în volum şi creştere în valoare, după cum observă Petru Crăciun, directorul general al companiei Cegedim România.
Discuţiile medicamente ieftine - medicamente scumpe apar tot mai des în ultima perioadă în condiţiile în care produse dispar de pe piaţă, iar presiunea pe bugetul sănătăţii devine tot mai mare.
Chiar şi la nivel european statele încearcă să-şi reducă chleltuielile cu sănătatea prin încurajarea prescrierii de produse ieftine.
Produsele scumpe sunt cele care tratează afecţiuni grave (precum HIV/SIDA, cancer ori sunt folosite în transplant) şi sunt decontate de către stat.
Datele Cegedim România arată că produse cum sunt cele pentru cancer nu au categorie de preţ minimă (sub 25 de lei).
Vânzările de medicamente se ridică la 2,6 miliarde de euro anual, iar tendinţa este de creştere.
Medicamentele cu preţ mai mare de 250 de lei reprezintă un sfert din cheltuielile cu medicamentele şi doar 1% din volum, arată datele companiei de analiză şi studii de piaţă Cegedim România.
Analiza acestei categorii arată o tendinţă de creştere în volum şi "mai accentuată în valoare", în detrimentul produselor ieftine, de sub 25 de lei, unde tendinţa este de uşoară scădere în volum şi creştere în valoare, după cum observă Petru Crăciun, directorul general al companiei Cegedim România.
Discuţiile medicamente ieftine - medicamente scumpe apar tot mai des în ultima perioadă în condiţiile în care produse dispar de pe piaţă, iar presiunea pe bugetul sănătăţi