EADS si BAE Systems au renuntat la planurile de fuziune pe fondul opozitiei guvernelor europene implicate in proces. Tranzactie estimata la 45 miliarde de dolari ar fi avut drept rezultat cea mare companie de inginerie aerospatiala si aparare din lume, relateaza Bloomberg citand o declaratie de presa a grupului BAE.
"Discutiile cu guvernele relevante nu au ajuns intr-un punct in care ambele companii sa poata dezvalui integral castigurile si planul de afaceri detalial pentru aceasta fuziune", se arata in declaratia de presa a grupului britanic BAE.
Incercarea de a construi o companie capabila si rivalizeze cu gigantul american Boeing dezvaluie divergente intre guvernele europene, Germania incercand sa mentina un echilibru de putere in raport cu Franta si Marea Britanie, arata Bloomberg.
Esecul negocierilor blocheaza accesul BAE Systems la ramura ingineriei aeronautice civile intr-o perioada de austeritate care a diminuat bugetele alocate apararii. Totodata, anularea planurilor marcheaza al doilea esec al EADS de a aduce impreuna industriile aerospatiale ale celor mai mari trei economii europene.
Companiile au avut ca termen ziua de miercuri, ora 17:00 - ora Londrei (20:00 ora Romaniei), pentru prezentarea planului de fuziune, solicitarea unei amanari sau abandonarea tranzactiei. Cele doua companii au accelerat dialogul cu guvernele europene pe ultima suta de metri in incercarea de a depasi impasul politic.
EADS, producatorul germano-franco-spaniol al Airbus si al rachetei Ariane, si britanicul BAE Systems, care produce portavioane, submarine si blindate, au anuntat pe 12 septembrie ca sunt in negocieri avansate pentru o fuziune. O "lovitura militara supriza" scria Financial Times.
Chiar daca ar fi depasit opozitia guvernelor europene, fuziunea nu ar fi fost o certitudine, confruntandu-se cu avizul acti