* La posturile publice de radio şi tv, candidaţii vot avea acces gratuit
Candidaţii la alegerile parlamentare se vor putea exprima în emisiunile de promovare electorală şi în spoturile electorale difuzate de televiziunile şi radiourile private contra cost, dar vor avea acces gratuit la posturile publice, potrivit unui proiect de Decizie, discutat, ieri, de Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA).
Membrii CNA au analizat, împreună cu reprezentanţii principalilor radiodifuzori, cu George Chiriţă, directorul executiv al Asociaţiei Române de Comunicaţii Audiovizuale (ARCA) şi cu reprezentanţii ActiveWatch- Agenţia de Monitorizare a Presei, proiectul de Decizie privind principiile şi regulile de desfăşurare a campaniei pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului, prin intermediul serviciilor media audiovizuale.
În urma discuţiilor, s-a ajuns la consensul ca, în campania pentru alegerile parlamentare, emisiunile de promovare electorală, la care accesul candidaţilor se va face contra cost, să fie delimitate de emisiunile informative şi de dezbatere electorală. Iniţiativa aparţine ActiveWatch şi a fost acceptată, în urma discuţiilor de ieri, de membrii CNA, proiectul de Decizie privind reflectarea campaniei pentru parlamentare în audiovizual continuând, însă, să fie în dezbatere publică.
De altfel, Răsvan Popescu, preşedintele CNA, a declarat, după discuţii, că în acest proiect de Decizie s-a făcut "un pas în plus", aşteptându-se la o decizie finală în următoarea perioadă.
"Am ajuns la o formulă prin care încercăm să separăm apele. Timpii de antenă contra cost vor fi doar în emisiunile de promovare electorală, urmând ca tot ceea ce înseamnă dezbateri cu caracter electoral sau general, de actualitate, să rămână gratuite", a spus Răsvan Popescu, citat de Mediafax, vorbind despre televiziunile şi radiourile private.
De asemenea, Po