Dupa ce reprezentantii RATB au decis scoaterea din autobuzele bucurestene a biletului de hartie, capsat de mana, asa cum face nasul in tren, Regia cauta metode pentru a obliga bucurestenii sa isi valideze cardul de calatorie.
Acum, sistemul de control si monitorizare a fluxurilor de calatori pe liniile RATB functioneaza doar pe 16 linii, insa, in viitor, urmeaza sa fie implementat pe toate liniile, precizeaza reprezentantii RATB pentru Ziare.com.
Cel mai probabil, insa, timpul de stationare a autobuzelor ori tramvaielor in statii va creste, mai ales ca RATB vrea sa modifice si modul de acces in autobuz.
Prin noul sistem, accesul calatorilor in vehicule se face doar pe la prima usa, iar coborarea numai pe la usile 2 si 3, sub supravegherea agentilor de control si a conducatorilor de vehicule, explica reprezentantii Regiei.
Dupa urcarea in mijlocul de transport, calatorii sunt informati de catre agentii de control asupra modalitatii de validare a cardurilor de transport.
Persoanele care nu vor avea cardul de calatorie valabil vor fi date jos din mijlocul de transport in comun si indrumate spre o ghereta de bilete.
Soferii implicati in proiect
Calatorii, care vor urca doar pe la prima usa, vor fi anuntati de catre soferii de autobuz prin statia radio de la bord sa-si valideze cardurile, pentru a nu prelungi durata de stationare a mijloacelor de transport in statii, potrivit purtatorului de cuvant al Regiei, Brandusa Raeceanu.
Asadar, calatorii vor auzi in boxe "va rugam validati cardurile".
Proiectul a fost introdus in prima faza pe liniile Expres 780 si 783, fiind ulterior extins pe liniile de autobuze 254 si 422.
Treptat, in noul sistem au fost incluse zone cu fluxuri mari de calatori: capetele de linii, marile intersectii, statiile comune mai multor