• Suspendarea licentei de transport a firmei unde era angajat soferul TIR-ului, care a provocat accidentul din Canta, nici macar nu se va lua in discutie • Conform Inspectoratului de Stat pentru Controlul de Trafic Rutier (ISCTR), raportul incheiat a fost numit "Raport Eveniment Grav de Circulatie"
Faptul ca inca nu s-a luat nicio masura in cazul accidentului din Canta demonstreaza, inca o data, ca mafia din transportul rutier este mai presus de legile statului. Astfel, raspunsul Inspectoratului de Stat pentru Controlul de Trafic Rutier in ceea ce priveste masurile care se iau impotriva firmei careia ii apartinea TIR-ul, care a provocat dezastrul din Canta saptamana trecuta, arata ca totul va fi dat sub pres. "Dupa verificarile efectuate de catre organele de constatare, cercetare si interventie ISCTR si Politia Rutiera, au incheiat un «Raport Eveniment Grav de Circulatie» in conformitate cu dispozitia comuna privind cooperarea dintre reprezentantii Politiei Rutiere si ISCTR, pentru cercetarea accidentelor grave de circulatie in care sunt implicate autovehicule destinate transportului public de marfuri sau persoane. In urma accidentului, licenta de transport nu va fi suspendata, conform prevederilor art.23 si art.24 din HG nr.69/2012", au declarat reprezentantii ISCTR.
Soferul este in libertate din cauza ca nu sunt suficiente probe pentru a fi retinut, iar angajatorul soferului, Dorin Colta, tatal autorului, l-a promovat pe fiul sau administrator la firma respectiva. Reamintim ca in dimineata de 4 octombrie, Liviu Colta, in varsta de 25 de ani, angajat la Dor Trans, se intorcea din Brasov la volanul unui TIR, si transporta marfuri. La intrarea in Iasi, intr-o curba din zona Canta, din cauza neadaptarii vitezei la conditiile unui carosabil umed, a derapat si a intrat pe contrasens. Ca urmare a acestui lucru, TIR-ul a lovit un autobuz RATP si a