Este pasionată de munca ei și profund îndrăgostită de copii, iar asta îi oferă puteri nebănuite. Veronica Iancu, director de școală și dascăl de matematică vorbește despre arta de a preda din inimă
Săptămânal, elevii de la școala din Ploiești au parte de activități distractive, la care învață despre alte culturi
Copiii de la Școala „Nicolae Iorga”, în timpul unui joc scoțian
Pentru dascălii cu chemare, instruirea unui elev nu se încheie atunci când sună clopoţelul. Experienţa le-a arătat că cei mici dau tot ce-i mai bun când se ataşează nu doar de profesorul, ci şi de omul de la clasă. Fie că sunt îndemnaţi să vină cu idei pentru revista şcolii, ori li se cere părerea despre noua sală de sport, modelul educaţiei de la egal la egal, spun dascălii, e cea mai bună cale de a-i responsabiliza pe elevi. Trimite-ne povestea de început de școala a copilului tău si poti câștiga unul din cele 10 premii puse in joc!
Veronica Iancu, directoare la Şcoala „Nicolae Iorga” din Ploieşti aplică metoda de aproape 30 de ani şi spune că arta de a interacţiona cu copiii nu se învaţă în facultate. „Nici practica pedagogică nu m-a pregătit pentru întâlnirea cu ei. Mi-am dat seama la timp că lucrurile nu pleacă de sus în jos, altfel, copiii se răzvrătesc şi nu te mai ascultă”, explică directoarea, la bază profesor de matematică.
O şcoală ca o familie
A fost numită în funcţie în 2003, la propunerea colegilor, şi de atunci a făcut tot ce i-a stat în putinţă pentru a ridica ştacheta şcolii. A pus pe picioare trei reviste, a înfiinţat un blog extrem de popular printre părinţi şi a readus moda cenaclurilor, unde cei mici se pregătesc să devină scriitori. „La fiecare proiect m-am consultat inclusiv cu colegii mai tineri. Au rămas puţini în sistem, ar fi păcat să-i punem pe fugă”, spune Veronica Iancu.
Directorul tip „mână-defier” e demodat, cred