Dacă intervenţiile lui Radu Mazăre pe lângă Guvern şi USL se vor materializa, Primăria Constanţa ar putea prelua controlul asupra celui mai mare port al României. Efectele: în timp ce Ministerul Transporturilor va pierde o sursă financiară consistentă, municipalitatea îşi va umfla bugetul cu câteva milioane de euro, managementul privat nu va fi introdus, iar influenţa politică a edilului va spori.
Radu Mazăre vrea să obţină controlul Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa, aflată acum în subordinea Ministerului Transporturilor. Primarul Constanţei a declarat ieri, după o şedinţă de consiliu local, că parlamentarii PSD vor iniţia un proiect legislativ în acest sens. "Iniţiem o lege să transferăm acţiunile portului către autorităţile locale. Urmează să o depună deputaţii", a spus Mazăre. În prezent, Guvernul deţine, prin Ministerul Transporturilor, 60% din acţiunile CNAPMC, restul fiind împărţite în mod egal, câte 20%, între Fondul Proprietatea şi Consiliul Local Constanţa. Mazăre vrea cele 60% din acţiuni deţinute de stat şi spune că are chiar acordul premierului Victor Ponta în acest sens. "Este un acord discutat între mine şi premier alaltăieri (n.r. - luni), printre altele am discutat şi acest lucru şi acordul există", a declarat ieri edilul. Acesta spune că legea va fi depusă în Parlament, dar că nu există timpul necesar ca ea să fie şi votată până la alegeri.
Cine câştigă, cine pierde
Cel mai mult va avea de câştigat, de pe urma acestei tranzacţii, Consiliul Local Constanţa. Lui îi va reveni partea leului din cele 60% acţiuni. Restul vor fi împărţite între Consiliul Judeţean Constanţa, condus de PSD (circa 10-15%), Primăria Mangalia, condusă acum de un independent susţinut de PNL (3-4%), Primăria Năvodari, condusă acum de un primar PSD (3-4%). Restul, deci circa 40%, va ajunge la Primăria Constanţa. Acestea vo