Sumele de bani dar si timpul investit in terminale mobile creste rapid si, cu toate acestea, multe business-uri nu au pus inca la punct site-uri optimizate pentru terminale mobile. Ce risca acestea?
In primul rand, cifre. Traficul mobil reprezinta in prezent 10% din totalul consumului de Internet la nivel global, dupa cum puteti vedea in graficul de mai jos, pus la dispozitie de Mashable. Anul viitor, mai multi oameni vor accesa Internetul de pe terminale mobile deca de pe PC-uri, conform Gartner.
Cumparaturile realizate de pe terminale mobile cumuleaza suma de 6,7 miliarde de dolari doar in SUA, in 2011, echivalentul a circa 8% din vanzarile online per total. In 2012 se vor dubla la 11,6 mld. dolari. Pana in 2015, cumparaturile realizate de pe terminale mobile se vor situa in jurul sumei de 31 mld. dolari.
Trendurile, pastrand proportiile,se pot simti si in Romania unde se estimeaza ca anul acesta se vor vinde 1 mil. de smartphone-uri, in crestere de la circa 600.000 anul trecut, conform Vodafone.
Cu toate acestea, multe business-uri nu si-au optimizat website-ul pentru terminale mobile, frustrand vizitatorii care se chinuie sa intre in meniuri dificil de atins pe ecrane de mai mici dimensiuni. Citeste si:Skopek, BCR : Vom continua procesul de optimizare a retelei. De la inceputul anului am inchis 45 de unitatiVodafone: In 2-3 ani vom avea si in Romania branduri mari care sa se promoveze doar pe telefonul mobilIn 2010, unul din trei romani va fi online de pe telefonul mobil
Jesse Haines, group marketing manager pentru Google Mobile Ads, a subliniat ca un studiu realizat in 2011 printre advertiserii majori a relevat ca doar 21% dintre ele detin un site optimizat pentru terminale mobile. Un studiu pe 2012 realizat de L2 http://www.l2thinktank.com/research/mobile-iq-2012/ printre top 100 companii de moda, frumusete, retail,