Cand ne gandim la ce facultate sa urmam sau cand ne cautam jobul potrivit si compania visurilor noastre, cand ne gandim cu ce colegi si sefi ne-am potrivi mai bine si ne-ar placea sa lucram, in toate aceste decizii, discutam de fapt de... personalitate. Personalitatea este cea care ne distinge unii de ceilalti, cea care ne face unici, care explica de ce unii cautam anumite lucruri in viata si in cariera. A intelege cine suntem, ce valorizam, cum reactionam, ce comportamente ne ajuta sa performam mai bine si sa reusim sau ce comportamente ne pot frana din calea succesului este un demers extrem de important si de valoros pentru fiecare din noi.
Daca ne gandim la cei care ne conduc, fie ca este vorba de o organizatie comerciala privata sau una de stat sau de o organizatie non-profit sau, si mai critic, daca este vorba de guvernanti, cunoasterea trasaturilor de personalitate ale celor din varf devine un subiect de maxim interes.
Personalitatea explica de ce unii omeni sunt mai potriviti pentru o activitate meticuloasa, unde atentia la detalii este foarte importanta, in timp ce altii sunt « facuti » pentru a lucra cu clientii, pentru ca pot si le place sa deschida relatii noi cu oameni noi.
Personalitatea explica de ce unii oameni sunt mai ambitiosi, mai siguri pe sine, mai dornici sa ia initiativa si se pricep la a crea relatii bune cu cei din jur si de ce acestia ajung sa ocupe pozitii de conducere si au succes in acestea. Personalitatea explica de ce altii sunt confortabili cu un rol profesional si social din esalonul doi.
Liderii sunt cei ce au un impact major asupra destinului organizatiilor si al natiunilor. Personalitatea determina stilul de leadership. Prin urmare, evaluarea si predictia personalitatii trebuie sa fie un subiect de top pe agenda companiilor si de ce nu, a societatii in ansamblul sau.
De ce o natiune este mai departe de