Despre măiestria participanţilor la Festivalul Internaţional al Orchestrelor Radio RadiRo (desfăşurat în perioada 23–29 septembrie 2012, la Sala Radio şi la Sala Palatului) au avut şi au cuvântul specialiştii. Pentru noi, ceilalţi, însă, Festivalul a constituit un prilej de bucurie pe multiple planuri. În primul rând, iniţiativa Radio România de a organiza un eveniment de o asemenea anvergură, odată la doi ani, între ediţiile Festivalului Enescu, reprezintă concomitent o dovadă de creativitate, de curaj, de capacitate organizatorică şi de răspundere faţă de marele public. S-a vrut, am înţeles de pe site-ul evenimentului, aducerea laolaltă a unor „ansambluri radio de renume din întreaga lume“ şi a publicului „care, până acum, n-a putut să le audieze de cele mai multe ori, decât pe calea undelor“. Se aduce un omagiu directorului artistic al Festivalului, Christian Zacharias. Sunt prezentaţi participanţi ca Isabelle van Keulen, director artistic al Norwegian Chamber Orchestra, soprana germană Sibylla Rubens, excepţionalul clarinetist Paul Meyer, binecunoscutul Maxim Vengerov, austriacul Sebastian Holecek, Juraj Valcuha – prim dirijor al Orchestrei Sinfonica Nazionale della RAI, Torino, dirijorul finlandez Jukka-Pekka Saraste, acum la pupitrul Orchestrei BBC. Îmbucurătoare şi întâlnirea cu Ruxandra Donose, Luiza Borac, Alexandru Tomescu, Dan Mihai Goia. Pentru prima dată ca d Publicitate irijor în România, dar binecunoscut în lume, a fost, în Festival, Ion Marin, fiul maestrului Marin Constantin, fondatorul Corului de Cameră „Madrigal“. Prestigioase orchestre radio din Italia, Franţa, Marea Britanie s-au alăturat Orchestrei Naţionale Radio, înfiinţate de Mihail Jora, odată cu lansarea postului public de radio, în 1928, şi Orchestrei de Cameră Radio, înfiinţate două decenii mai târziu. Au venit orchestrele cu muzica şi – ce bucurie! – cu experienţa lor în luc