Consumatorii romani se plang mereu de faptul ca nu exista produse locale in super si hypermarketuri, in timp ce producatorii autohtoni reclama faptul ca nu pot ajunge in marile magazine din cauza unor reguli impuse de acestea.
Totusi, recent a fost inaugurat, intr-un hypermarket al retailer-ului francez Carrefour, prima zona in care se afla exclusiv produse romanesti, in cadrul unui parteneriat cu Ministerul Agriculturii.
De foarte multe ori, producatorii romani, in special cei mai mici si, prin urmare, cu mai putine posibilitati financiare, nu reusesc sa respecte standardele impuse pentru prezenta in hypermaketuri.
Cu toate acestea, in primele sase luni ale acestui an, exporturile de produse agroalimentare romanesti s-au majorat cu 23,4 la suta, valoarea acestora ajungand la 1,75 de miliarde de euro.
In acelasi timp, au crescut si importurile cu 0,9 procente, pana la o valoare de 2,15 miliarde de euro.
Ministrul Agriculturii, Daniel Constantin, este de parere ca produsele romanesti ar trebui sa fie in "centrul atentiei" in magazinele din Romania. Astfel, proiectul are drept scop facilitarea accesului producatorilor locali la cea mai mare piata de desfacere, respectiv hypermarketurile.
"Sper ca in scurt timp in toate magazinele dumneavoastra din tara sa putem sa consumam, asa cum ne place, cu patriotism, cat mai multe produse romanesti. Eu sper ca si ceilalti retaileri sa intre cat mai repede in acest program", a comentat Constantin.
Insa, de multe ori, producatorii romani se plang ca preturile la care ar ajunge propriile produse in magazine ar putea fi mai mari decat ale celor din import, iar acesta ar putea fi un obstacol in fata vanzarii lor.
Ziare.com va invita la sondaj: Va doriti zone cu produse romanesti in fiecare hypermarket?
Consumatorii romani s