Modernizarea celui mai înalt drum din România rămâne nefinalizată, după ce constructorul, firma ROMSTRADE, a sistat lucrările din cauză că termenele de pe autorizațiile de construcție au fost depășite. Doar pe raza județului Gorj mai continuă lucrările de reabilitare. Din acest motiv, Transalpina este considerat un drum foarte periculos, din cauza lipsei parapeților de protecție de pe marginea drumului.
Prefectul de Gorj, Claudiu Teodorescu, a precizat că lucrările au fost oprite din cauză că autorizațiile de construcție au expirat. Acesta a precizat că pe porțiunea care traversează județul Gorj se continuă modernizarea. „Pe raza județului Gorj încă mai avem autorizație de construcție a acestui drum, dar pe zonele Vâlcea și Alba, autorizațiile au fost încheiate și procesul de continuare a lucrărilor este suspendat în momentul de față. Pe teritoriul județului Gorj, lucrările pot să continue, din punct de vedere al autorizației de construcție. Impactul, din punct de vedere ecologic, ar fi mult mai mare dacă s-ar bloca dintr-o dată, pentru că au fost anumite lucrări care s-au efectuat și, dacă nu sunt întărite zidurile de sprijin, ar avea un impact și mai mare asupra mediului“.
Constructorul a fost amendat pentru lipsa avizului de mediu
Compania Romstrade a fost amendată de Garda Naţională de Mediu cu 100.000 de lei pentru nereguli în gestionarea deşeurilor la modernizarea șoselei Transalpina. Reprezentanții Gărzii de Mediu au mai stabilit că investiţia a început fără avizul autorităţii centrale de protecţie a mediului.
Controlul a avut loc în perioada 17-22 septembrie, la solicitarea şefului Gărzii Naţionale de Mediu. Lipsa acordului de mediu nu a permis efectuarea unui studiu de evaluare menit să stabilească măsuri de conservare pentru siturile NATURA 2000, pe care le traversează acest drum naţional. Ca urmare, Administraţia