Companiile cu capital românesc sunt tot mai deschise la soluţii software care să le îmbunătăţească activitatea în contextul în care turbulenţele din ultimii ani le-au forţat să se reorganizeze, să restructureze procesele de business şi să caute noi pieţe de desfacere, a fost concluzia conferinţei anuale a firmei germane de soluţii de business SAP desfăşurată ieri în Bucureşti.
În toată această perioadă, datorită greutăţilor inerente, companiile şi-au dat seama că trebuie să facă ceva. (...) Cei care au făcut pasul în perioada asta s-au dovedit a fi nişte firme care au luat nişte decizii foarte importante într-o perioadă foarte complicată", a spus Valentin Tomşa, directorul general al SAP România.
Printre segmentele care au arătat interes faţă de tehnologiile de tipul celor oferite de SAP se numără utilităţile, petrolul şi gazele, serviciile, construcţiile şi segmentul materialelor de construcţii, potrivit lui Tomşa.
"De asemenea, în sectorul public încet, încet vedem că lumea începe să perceapă beneficiile unei astfel de soluţii. (...) La nivelul sectorului public este un grad diferit de knowledge. Unii sunt mai evoluaţi, alţii mai puţin evoluaţi, dar în general există o preocupare a sectorului public pentru a eficientiza activitatea", a mai spus reprezentantul companiei, amintind de Primăria Iaşi şi Primăria Sibiu.
"Sunt două exemple de mod de administrare a businessului la nivel local. Sunt nişte primării care sunt gestionate competitiv, adică la nivel european", a spus Tomşa.
Răspunzând unei întrebări legate de deschiderea pe care o manifestă oamenii de afaceri locali faţă de soluţiile informatice de management, directorul general al SAP România a explicat că după criză s-a putut observa şi în România o schimbare de paradigmă managerială, iar mediul dificil i-a separat pe profesionişti de cei mai puţin profesionişti.