„Campioana unei mari iubiri“ continuă şi astăzi să trezească emoţii în rândul oltenilor iubitori ai sportului rege. Un brand de renume, un succes al fotbalului, un vis al craiovenilor. Suporterii nostalgici încă speră în revenirea Universităţii Craiova la rampă.
Începe meciul Universităţii Craiova... Stadionul - actualmente „Ion Oblemenco“ - este arhiplin. Vuietul suporterilor este de nedescris. Imnul echipei răsună în tribune, iar miile de voci încep să cânte în cor: „Oltenia, eterna Terra Nova...“.
Adevăraţii suporteri craioveni nu vor uita niciodată meciurile Universităţii Craiova, care, deşi nu mai există, trăieşte în sufletele oamenilor. Universitatea Craiova a devenit un brand oltenesc veritabil, o legendă vie care a urcat pe podium. În Top 10 branduri olteneşti de suflet, Universitatea Craiova a obţinut 37% din voturile cititorilor GdS, ocupând locul trei, în urma voturilor acordate de cititorii noştri.
Înfiinţată în 1948, Ştiinţa Craiova sau Universitatea Craiova şi-a ales culorile alb-albastru. Evoluţia echipei a fost fulminantă, palmaresul său fiind impresionant pentru o echipă de club din provincie. Spectatorii au iubit-o, poeţii i-au dedicat imnuri, iar „lupta“ echipei împotriva celor din Capitală s-a concretizat, în timp, în patru titluri naţionale. Suporterii craioveni încă îi mai spun „Ştiinţa“, după numele iniţial. Universitatea a aşteptat 16 ani de la momentul înfiinţării şi până a promovat în Divizia A. În prezent, echipa mai există doar în sufletele oamenilor. Pe 20 iulie 2012, Comitetul Executiv al Federaţiei Române de Fotbal a hotărât
dezafilierea Universităţii Craiova de la competiţiile interne, moment care a creat multă amărăciune în rândul suporterilor olteni.
Craiova lui Oblemenco...
Dar să revenim la vremurile care au făcut din „U“ Craiova un brand oltenesc. Ani de-a rândul, Ştiinţa a fost ram