Companiile care au supravieţuit crizei sunt cele care au reuşit să se reinventeze şi să identifice noi nişe de desfacere pentru produsele şi serviciilor lor.
„De la începutul anului, avem deja în portofoliu trei companii pentru care am regândit întreaga activitate, astfel încât să nu intre în insolvenţă. Acestea sunt proiecte complexe ce implică, dincolo de evaluarea companiei respective, crearea unor soluţii personalizate şi implicarea directă şi nemijlocită în procesul de aplicare a acestor soluţii”, a declarat Dan Orenstein, fondatorul Orenstein, Ostro & Associated Group.
Redresarea este un proces ce începe înainte ca firma respectivă să ajungă să intre în insolvenţă, tocmai pentru a se evita acest lucru. Cele trei firme pe care Orenstein, Ostro & Associated Group le consiliază sunt din domeniile producţiei, distribuţiei şi serviciilor.
„Atunci când decidem ce soluţie vom aplica, ţinem cont de o multitudine de factori care influenţează firma respectivă, precum disciplina de plată a clienţilor acesteia, starea fluxului de numerar şi nu numai. De fapt, există cinci semnalmente care pot indica dacă o firmă se îndreaptă spre faliment”, explică Dan Orenstein.
Primul semnalment că lucrurile ar merge într-o direcţie greşită este scăderea cu peste 10% a fluxului de numerar în cursul unui trimestru, în condiţiile în care activitatea rămâne constantă. Dan Orenstein spune că „fluxul de numerar poate înregistra fluctuaţii periodice, în funcţie de sezonalitatea afacerii şi mulţi alţi factori, însă orice abatere de la această matrice trebuie imediat remediată”.
Un al doilea indiciu îl constituie creşterea numărului de angajaţi care prestează servicii interne, aşa numitul personal TESA. Dacă proporţia dintre personalul TESA şi contribuabilii direcţi la venituri (producţie şi vânzări) se deteriorează, atunci compania va ajunge în mod cert în di