În ultimele trei luni, vânzările globale de PC-uri au scăzut cu 8,3%
Lenovo este singura companie care a performat în trimestrul al treilea
Creşterea popularităţii tabletelor nu avea cum să rămână fără efecte pe piaţa calculatoarelor personale, a PC-urilor, iar în timp ce pe o piaţă vânzările cresc semnificativ, pe cealaltă înregistrează o scădere destul de puternică, pe parcursul a doar trei luni.
La mai bine de patru ani distanţă de la declanşarea crizei financiare globale, piaţa globală de PC-uri încă nu a reuşit să marcheze adevărata revenire. Reducerea bugetelor atât din segmentul corporate, dar mai ales a bugetelor familiale au fost la începutul crizei principalele motive pentru care piaţa nu a mai reuşit să înregistreze în niciun an o creştere.
Companiile au trecut din 2009 la restructurarea costurilor, iar consumatorii de rând au început să creadă că pot să se descurce cu dispozitivele achiziţionate în perioada de creştere economică.
În tot acest timp, piaţa a mai înregistrat creşteri pe segmentul laptop-urilor, motorul principal al pieţei de PC-uri din deceniul trecut, însă segmentul desktop-urilor şi-a continuat declinul cauzat de creşterea popularităţii laptop-urilor.
În prezent, nici măcar laptopurile nu mai pot pune umărul la creştere, în condiţiile în care un alt segment de produse câştigă din ce în ce mai mult un loc în casele consumatorilor de tehnologie, şi anume tabletele.
Era de aşteptat ca odată cu ascensiunea pieţei tabletelor, segmentul PC-urilor să fie afectat, iar ultimul raport al companiei de cercetare de piaţă, Gartner, confirmă acest lucru. "Deceniul trecut, vânzările de PC-uri au crescut puternic de la un an la altul datorită popularităţii laptop-urilor, care au oferit o alternativă mobilă la computerul de acasă", notează şi agenţia Bloomberg, care citează raportul Gartner. Mai mult, reprezent