E.ON România percepe garanţie de „rău-platnic” la reluarea furnizării energiei electrice sau a gazelor naturale în cazul unui consumator care a ajuns în situaţia de sistare a furnizării pentru neplată. Ajuns în faţa ghişeului, consumatorul care nu şi-a achitat facturile la timp, în două luni de la emitere, trebuie să scoată din buzunar trei sume distincte. În primul rând i se cere săplătească contravaloarea facturilor restante. A doua sumă pe care o încasează E.ON este taxa de reconectare, iar a treia sumă luată cu japca, dar legal, conform reprezentanţilor E.ON, este aşa-zisa garanţie de rău-platnic, care diferă ca sumă de la un consumator la altul, dar care poate să ajungă şi la 300 de lei pentru consumatorii casnici.
Cu legea în faţă
Deşi consumatorii consideră această garanţie un abuz din partea E.ON, reprezentanţii companiei se justifică cu legea în faţă. La solicitarea noastră, răspunsul dat de Departamentul Comunicare Corporatistă E.ON România a fost următorul: „Conform Regulamentului de furnizare a energiei electrice la consumatori, respectiv a Regulamentului privind accesul la sistemele de distribuţie a gazelor naturale, aprobate prin Hotărârile de Guvern 1007, respectiv 1043 din 2004, reluarea furnizării energiei electrice/gazelor naturale în cazul unui consumator care a ajuns în situaţia de sistare a furnizării pentru neplată se face şi în condiţiile constituirii unei garanţii”.
Îţi recuperezi banii după doi ani, fără dobândă
Reprezentanţii E.ON au completat că contravaloarea garanţiei se constituie într-un depozit bancar pe numele clientului, suma depusă nefiind purtătoare de dobânzi. „Garanţia de furnizare nu are legătură cu taxele de deconectare/reconectare, acestea reprezentând contravaloarea unor prestaţii de deconectare, respectiv reconectare a unui loc de consum.Pentru energia electrică, valoarea garanţiei se s