In SUA si in Europa de Vest, marile companii isi produc de ani buni propria energie folosind panouri fotovoltaice. In Romania, insa, piata panourilor care capteaza razele solare ca sa le transforme in energie se afla la inceput. Dupa exemplul occidental, si retailerii prezenti in Romania ar putea fi printre cei mai activi investitori in domeniul fotovoltaic. Iar un prim pas a fost deja facut.
Este vorba despre operatorul de magazine de tip cash&carry Selgros, care a inaugurat saptamana aceasta o instalatie fotovoltaica montata pe acoperisul magazinului sau din Pantelimon. O investitie de doua milioane de euro menita sa reduca cheltuielile cu energia, dupa cum au explicat oficialii Selgros. Iar daca rezultatele vor fi cele scontate, atunci si alte magazine Selgros vor fi acoperite cu astfel de sisteme de generare de energie verde.
„Vom astepta 6-7 luni pana sa vedem daca socoteala noastra se potriveste cu ceea ce obtinem efectiv, dupa care putem sa construim in peste doua-trei magazine pe an astfel de parcuri fotovoltaice”, a explicat Alexandru Vlad, directorul executiv al Selgros Cash&Carry Romania.
Instalatia fotovoltaica din Selgros Pantelimon se intinde pe o suprafata de 7.500 metri patrati pe acoperis, respectiv pe 1.800 de metri patrati pe copertina parcarii. Investitia in „acoperisul fotovoltaic” se va recupera in sase ani, potrivit estimarilor Selgros.
Protectie impotriva scumpirilor la energie
Miscarea Selgros este o premiera pe piata romaneasca, in conditiile in care niciun alt retailer nu a mai investit intr-un sistem fotovoltaic. In Europa de Vest si in SUA, retaileri cu nume sonore precum Carrefour, Metro, Auchan, Delhaize (Mega Image) sau Walmart au investit masiv in ultimii ani in sisteme fotovoltaice instalate pe sau in acoperisurile magazinelor si centrelor lor de distributie. Indiferent de domeniul de activita