Viziunea pe termen lung a fondatorului Facebook, Mark Zuckerberg, se bazează pe ideea că, în cele din urmă, toate companiile se vor reinventa prin intermediul platformelor sociale, scrie Business Insider.
Desigur, reinventarea companiilor presupune un parteneriat cu platforma Facebook, având în vedere că, în opinia sa, Facebook deja a reinventat jurnalismul şi industria jocurilor, însă nu se opreşte aici, ci plănuieşte să schimbe modul de promovare a filmelor, a comerţului online, a televiziunii şi a tot ce poate fi consumat de către utilizatori.
Teoria lui Zuckerberg este aceea că Facebook va ajuta micile platforme sociale să devină puternice, iar companiilor puternice le va adăuga o dimensiune socială.
Problema este, scrie Business Insider, că Facebook este un partener periculos pentru orice companie, oferind exemplul Zynga.
Zynga, compania care produce jocurile pentru Facebook, se află într-o situaţie dezastruoasă, cu pierderi majore şi un preţ al acţiunilor care a scăzut de la 15 dolari la numai 2 dolari.
Zynga a devenit o companie celebră prin intermediul platformei Facebook, însă în urmă cu doi ani, Zuckerberg a schimbat fundamental modul în care companiile ca Zynga atrag utilizatori noi, în beneficiul utilizatorilor care se plângeau că respectiva companie îi spamează cu mesaje.
Faptul că Facebook a acţionat în interesul omului obişnuit este, însă, un factor care a pus bazele succcesului de astăzi şi a condus la atingerea recordului de peste 1 miliard de utilizatori până în prezent.
Deşi în urmă cu un an, Facebook anunţase că va permite companiilor dezvoltarea de noi opţiuni, cu excepţia cunoscutului "Like" ("Îmi place"), Zuckerberg a decis, în urmă cu zece luni, să schimbe din nou strategia, tot pentru a nu provoca suprasaturarea utilizatorilor cu reclame şi mesaje promoţionale.
Cu toate acestea, atragerea de noi