Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilitati (CEDCD) a sesizat Parchetul Bucuresti cu privire la o campanie publicitara la un medicament care ar trata autismul, un „caz flagrant de instigare la ura si discriminare impotriva copiilor cu dizabilitati”. Campania a iscat critici dure in piata de media in ultimile zile, dupa care si-a schimbat textul si mesajul. Mai multe detalii, intr-un material DailyBusiness.ro.
„In cursul lunii octombrie compania de import produse farmaceutice Secom a lansat o campanie profund discriminatorie la adresa copiilor cu dizabilitati intelectuale, cu precadere asupra copiilor cu autism sau cu tulburari asociate de spectru autist. Compania a lansat in spatiul public si in mediile online un spot video care aduce atingere demnitatii si imaginii copiilor cu dizabilitati si a parintilor acestora”, se arata in comunicatul CEDCD.
Campanie initiala: „Uraste-ti baietelul”
Initial, textul de pe site-ul campaniei – uraste.ro - suna asa: „Bun venit! Nu stim cum ai ajuns aici. Poate ca mesajul nostru ti-a dat de gandit. Sau poate ca treci si tu prin aceleasi lucruri si te-au durut vorbele noastre. Stim ca nu e usor sa traiesti cu boala parintelui sau a copilului tau. Poate ca nu e vorba de vreo boala, ci doar esti obosit. Indiferent cu ce te confrunti, stim ca poti sa urasti aceste probleme destul de mult cat sa le rezolvi. Uraste-ti baietelul! Uraste-i autismul!”.
Din textul initial al campaniei mai face parteurmatorul fragment: ”Uraste-ti baietelul care a devenit de nestapanit. Uraste-ti baietelul care niciodata nu vrea sa stea locului si nici nu te asculta. Uraste-ti baietelul care se enerveaza din nimic si se poarta urat cu ceilalti. Uraste partea din el care il face asa”.
Transformare peste noapte: "Iubeste-ti baietelul!"
Apoi, dupa cateva zile, timp in care speciali