Renault România lansează luni noul Clio. Conform oficialilor francezi, modelul propune un design fluid fără linii frânte, asamblările făcându-se din volume. Designerii au acordat atenţie mai ales armoniei proporţiilor. Noul Renault Clio este o maşină joasă (1,448 m). Mai joasă cu 45 mm faţă de Renault Clio III, garda la sol fiind cu 10 mm mai mică. Ecartamentul faţă şi spate este mai lat decât în cazul Clio III (cu 34, respectiv 36 mm). Garda la sol mai joasă favorizează aerodinamica şi dă o senzaţie de mai bună aşezare a maşinii pe şosea. Din profil, noul Renault Clio pare un coupé datorită faptului că mânerele portierelor din spate sunt mascate, integrate în custode. Raportul dintre dimensiunea roţii şi înălţimea vehiculului conferă mai mult dinamism. Roţile, cu un diametru mai mare, sunt plasate cu 15 mm mai înspre exterior faţă de cele ale Renault Clio III. Acestea umplu pasajele roţilor, ajungând la acelaşi nivel. Parbrizul avansat contribuie la percepţia de dinamism, precum şi raportul dintre suprafaţa carosată şi cea vitrată (2/3 caroserie, 1/3 geamuri).
La interior, intenţia de a asocia calitatea estetică cu cea funcţională este vizibilă în mai multe elemente: planşa de bord care are forma unei aripi de avion, sistemele multimedia integrate armonios în consola centrală, spaţii de depozitare repartizate peste tot în habitaclu, grija pentru detalii şi ambianţa "energizantă" datorită culorii.
Muşchii
Sub capota noului Renault Clio s-au schimbat destul de multe. Din vorbe schimbările par în bine. Mai trebuie să şi convingă. Concret, Clio se prezintă cu 5 motorizări noi şi o cutie cu transmisie automată cu dublu ambreiaj Renault EDC. Cu astfel de motorizări, oficialii francezi susţin că oferă un echilibru excelent între plăcerea de a conduce şi un consum redus. Noul Renault Clio inovează pe segmentul maşinilor polivalente de clasă