Louis Vuitton, Miu Miu şi Alexander McQueen sunt casele care au demonstrat în Luna Modei (6 septembrie - 3 octombrie) că viitorul şi trecutul se pot îmbina perfect pe podium.
Ultima dintre cele mai importante zile de anul acesta pentru moda internaţională, 3 octombrie, a fost şi cea mai spectaculoasă dintre toate, atât prin faptul că a adunat laolaltă, pe podiumurile de la Paris, cele mai mari nume de designeri din toată lumea, cât şi prin colecţiile acestora şi prin prezentările propriu-zise.
„Prezentarea Louis Vuitton va rămâne în analele modei internaţionale“, scria „Le Figaro“ după încheierea celor patru Săptămâni ale Modei, care au avut loc în intervalul 6 septembrie-3 octombrie. Ţinutele, dar şi scenografia gândită de Marc Jacobs, unul dintre geniile modei şi directorul de creaţie al casei Louis Vuitton, duc tendinţele anului viitor într-un timp care nu este nici trecut, deşi se simte intens gustul anilor ’60, dar nici viitor.
GEOMETRIE ŞI ŞAH ÎN COLECŢIA LOUIS VUITTON
Este un univers atemporal guvernat de minimalismul în tablă de şah, motiv pe care însuşi Louis Vuitton l-a făcut celebru, în anul 1854. Inclusiv podiumul propriu-zis a fost o uriaşă tablă de şah în alb şi galben acid, iar „piesele“ au coborât, două câte două, de pe scări rulante, într-o simetrie perfectă.
Ţinutele, cu o croială întru totul geometrică, au fost compuse din rochii până în pământ, midi sau mini şi deux-pieces care au conferit modelelor o siluetă dreptunghiulară. „Am vrut să evadez din poveştile clasice care se spun pe podium şi să creez ceva foarte matematic şi geometric“, a mărturisit însuşi Jacobs după prezentarea de la Paris. Dar colecţia designerului american este mult mai profundă decât atât. El s-a inspirat în creaţiile sale din lucrarea abstractă a artistului francez Daniel Buren, care domină curtea mare a Palatului Regal din Paris încă din 1986. „