Un raport din 2012 al McKinsey arată că, până în 2020, LED-urile ar reprezenta valoric circa 60% din întreaga piață de iluminat mondială estimată la circa 110 miliarde de euro, de la 10% cât reprezenta în 2010. Specialiștii spun că LED-urile nu sunt doar mai eficiente și mai durabile decât becurile cu incandescență, dar nu conțin nici mercur cum este cazul becurilor economice.
În plus, folosesc aceeași infrastructură electrică existentă, astfel că nu este nevoie de investiții de miliarde de dolari sau de euro în noi rețele electrice, cabluri sau rețele pentru a adopta în masă noua tehnologie. În România, această tehnologie este abia la început. "Deocamdată, este o soluție scumpă de iluminat, adoptată însă de companiile private care sunt atente la costuri și care au conceptul de amortizare a investiției. Iar aceste sisteme, cu cât funcționează mai mult, cu atât se amortizează mai repede”, a spus Stelian Matei, director știintific al Electromagnetica, la un eveniment de profil.
Acesta consideră că, în România, potențialul este uriaș, însă consumatorul de la noi nu este educat în ceea ce privește economia de energie. ”În România sunt opt milioane de gospodării, iar în medie fiecare are cam zece becuri. Mai mult, la nivelul lui 2001 existau 48 de milioane de aparate de iluminat la noi (de uz casnic, comercial, industrial). Și ar putea fi doar o zecime din realitate, pentru că de atunci nu s-a mai făcut nicio statistică de acest gen”, a mai spus Stelian Matei. Acesta a adăugat că există deja un parteneriat cu Future Lighting Solutions, care sunt distribuitor unic al Philips Lumileds pentru a pune bazele unui consorțiu între Electromagnetica și Philips Lumileds. ”În baza înțelegerii, este posibil să putem pune numele Philips Lumileds pe produsele noastre", a punctat el.
De altfel, Eugen Scheușan, directorul general al Electromagnetica, a explicat că