Montarea greşită a pieselor auto, deteriorarea automobilului în timpul realizării altor reparaţii sau vopsirea lui în mod necorespunzător, acestea sunt doar câteva dintre problemele cu care s-au confruntat românii care au apelat la serviciile oferite de către service-urile auto din România.
Pentru a-şi recupera prejudiciile, de la începutul anului, româniii au depus în acest sens 326 de plângeri la comisariatele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), faţă de 566 câte s-au înregistrat pe toată perioada anului trecut.
Dacă, în 2011, printre cele mai frecvente probleme reclamate de şoferii care întâmpinaseră neplăceri după un drum la service-urile auto se numărau spargerea băii de ulei a maşinilor în timpul realizării reparaţiilor, înlocuirea parbrizului în timpul staţionării în service sau înlocuirea unor piese care nu erau defecte, un an mai târziu din ce în ce mai multe persoane reclamă lucrările necorespunzătoare realizate în service-uri sau chiar montarea incorectă a pieselor, potrivit datelor obţinute de gândul de la reprezentanţii ANPC.
Au existat, însă, şi cazuri în care maşinile unor români ghinionişti s-au defectat imediat după ce au plecat din service-urile auto sau cazuri în care termenele de predare ale interveţiilor la service nu au fost respectate.
Sursă: date obţinute de gândul din partea reprezentanţilor ANPC
Cum poţi să recuperezi prejudiciile
"Consumatorii au dreptul de a pretinde vânzătorilor sau prestatorilor de servicii remedierea ori înlocuirea gratuită a produselor şi serviciilor obţinute, precum şi despăgubiri pentru pierderile suferite ca urmare a deficienţelor constatate în cadrul termenului de garanţie sau de valabilitate", au declarat pentru gândul reprezentanţii ANPC.
Românii pot cere, după expirarea acestui termen, fie remedierea problemelor în cauză, fie înlocuirea pro