Hyundai nu contenește să surprindă. Fiecare nou model destinat pieței europene este privit acum de constructorii locali ca un etalon, iar noul Santa Fe nu face excepție.
Cu mai bine de zece ani în urmă, achiziționarea unui Hyundai de către un european oferea colegilor sau prietenilor motivul perfect pentru glume mai mult sau mai puțin sărate. La fel se întâmpla și în rândul producătorilor auto locali, care priveau noul-venit cu îngăduința rezervată de un orășean înstărit rudelor sărace sosite din provincie. Speculând la maximum lipsa de reacție a concurenților, coreenii au reușit să urce rapid atât în clasamentul vânzărilor și al cotelor de piață, cât și în ochii cumpărătorilor, mulți dintre ei „furați“ chiar de la rivalii care, de la un an la altul, s-au arătat mai întâi uimiți, apoi precauți, sfârșind, în ultimii doi-trei ani, ca victime ale expansiunii Hyundai. În cifre, lecția de business predată de coreeni europenilor arată cam așa: 398.720 de vehicule vândute anul trecut în Europa, în creștere de la 246.942 în 2001, o cotă de piață de 3,4%, mai mare decât cea a unor producători consacrați precum Skoda, SEAT sau Volvo, și locuri fruntașe la testele de siguranță și fiabilitate.
Evidențiat de statistici drept unul dintre principalii actori ai cuceririi pieței europene, SUV-ul Santa Fe s-a transformat, din toamna acestui an, dintr-un vehicul onest, vizibil dominat de rivalii direcți, într-un concurent pe care orice producător de vehicule recreaționale trebuie să îl ia în seamă. Cele 2,56 milioane de unități vândute la nivel mondial - de la debutul primei generații în 2000 - dintre care peste 350.000 doar în Europa, sunt tot atâtea motive pentru care modelul trebuie privit ca fiind o opțiune tot mai des luată în calcul de clienții de SUV-uri de clasă D.
Plus de personalitate
Cea de-a treia generație a modelului Hyundai Santa Fe reprezintă, făr