Desenele care animează periodic cel mai popular motor de căutare au devenit o tradiție pentru Google. Anul acesta, pentru prima dată în România, elevii concurează pentru a desena logo-ul pentru 1 decembrie.
Definiția oficială a doodles, potrivit reprezentanților companiei este că acestea sunt „reprezentări ocazionale ale logo-ului afișat pe prima pagină Google care au acompaniat de-a lungul anilor toate căutările online făcute de utilizatorii noștri din întreaga lume". De obicei, aceste desene sunt legate de sărbători, aniversări și zile de naștere ale unor artiști, figuri istorice și oameni de știință faimoși în întreaga lume.
Cum a apărut ideea?
În 1998, fondatorii Google - Larry Page și Sergei Brin - au participat la Festivalul „Burning Man" din deșertul Nevada (SUA). Pentru că au vrut să-și anunțe utilizatorii că vor fi plecați în acea perioadă, au adăugat emblema festivalului în spatele logo-ului Google.
Primul doodle creat fost unul relativ simplu, dar ideea de a decora logo-ul companiei cu ocazia unor evenimente extraordinare a fost neașteptat de bine primită de către utilizatori, care au apreciat spiritul jucăuș al acestor modificări. Doi ani mai târziu, în 2000, fondatorii companiei l-au numit Dennis Hwang manager al echipei Doodle Google. Alături de el, la logo-urile vesele de pe pagina de start a motorului de căutare mai lucrează Ryan Germick, Sophia Foster-Dimino, Mike Dutton, Jennifer Hom și Willie Real.
1998 - Ziua Recunoștinței
Tehnologia a schimbat fața logo-urilor
„Când am creat primul nostru doodle nimeni nu și-a imaginat că vor deveni atât de populare și că vor ajunge să fie considerate o parte integrantă a motorului nostru de căutare. Acum, mulți dintre utilizatorii serviciului Google Search așteaptă cu nerăbdare fiecare doodle nou, iar unii dintre ei chiar le colecționează!", explică aceștia