Premiat pentru scenariu si pentru interpretare la Festivalul de la Cannes (trofeu dublu, acordat Cosminei Stratan si Cristinei Flutur), filmul "Dupa dealuri" al lui Cristian Mungiu este un film "fenomenal", despre care s-a scris "nedrept de putin", noteaza cunoscuta publicatie americana Indiewire.
Folosind o estetica mult mai rafinata decat in "4 luni, 3 saptamani si 2 zile", cel mai nou film al cineastului abordeaza credinta, tulburarile emotionale sau spirituale si indiferenta.
"Dupa dealuri" nu-i va convinge pe cei care nu sunt deja fani ai Noului Val al cinematografiei romane, insa cei prinsi in "ghearele" ambiantei sale "aspre" vor fi recompensati cu un film inteligent, complex si profund satisfacator, scrie Indiewire.
Date fiind unele elemente si evolutii in naratiune, nu e nicio surpriza ca unul din capii Bisericii Ortodoxe Romane nu a fost incantat de "Dupa dealuri", insa reactia acestuia l-a dezamagit totusi pe cineast, comenteaza publicatia.
"El a crezut ca filmul arata Biserica si Romania intr-o lumina proasta, insa acesta este un caz special. Nimeni nu spune ca ii reprezinta pe deplin pe ei. In acelasi timp, aceasta este interpretarea sa. Atat timp cat filmul nu reprezinta pe deplin punctul de vedere al bisericii, sper ca nici pozitia sa nu prezinta punctul de vedere al intregii biserici. Sper ca mai tarziu vor intelege ca nu poti fi mai echilibrat sau mai chibzuit decat felul in care am prezentat eu subiectul si personajele", afirma Mungiu pentru Indiewire.
Pentru orice sistem de credinte puternic, care modeleaza vietile oamenilor, orice fel de critica poate provoca reactii de aparare si sensibilitati.
Mungiu considera acest comportament extrem de problematic, acesta fiind unul din motivele pentru care a facut filmul. "Nu vor ca lucrurile sa fie puse la indoiala. As spune ca tre