Altadata mai erau si politicieni cu ceva onoare si bun simt. De aceea, pietele oraselor au si statui de politicieni al caror nume a ramas in constiinta publica.
Dupa Revolutie, un singur nume beneficiaza de statui, al seniorului Corneliu Coposu, iar de strazi si bulevarde, mai multe. Nu stiu cum se face, dar imaginea clasei politice privita in ansamblu nu se mai ridica la asteptarile poporenilor.
Iata, vara referendumului a trecut, dar viata politica nu-si revine din ameteala. Inca din zilele campaniei, sustinatorii presedintelui suspendat si un numar impresionant de jurnalisti fac mare caz de "tirania majoritatii", o teorie politica demult pusa in termeni, cunoscuta si studiata inca de la inceputul secolului al XIX-lea (Cf. Alexis de Tocqueville, John Stuart Mill etc.).
Ce e "tirania majoritatii"?
Savantii considera in corpore ca nu se poate vorbi de "tirania majoritatii" in contextul campaniilor electorale si nici atunci cand o majoritate liber constituita intr-un Legislativ voteaza ceva conform Constitutiei.
Devin "tiranice" acele majoritati anarhice care depasesc de fiecare data cadrul legal si suprima drepturile unei minoritati, inclusiv dreptul la cuvant, la vot si chiar la viata, favorizand curentele de opinie impotriva acesteia mai cu seama sub aspect spiritual.
Numai ca teoria e una si ce ni se intampla noua e cu totul altceva: cu orice pret, inclusiv al fortarii conceptelor si legilor de mai sus, se incearca acreditarea ideii ca majoritatea parlamentara alcatuita din USL si UNPR era/este una anarhica, malefica, iar suspendarea presedintelui Basescu si trimiterea sa in fata poporului pentru reconfirmare tine de "tirania majoritatii".
S-a ajuns pana acolo incat se contesta dreptul constitutional al Parlamentului de a-l suspenda si al alegatorilor de a vota impotriva-i.
@N