La sfârşitul acestei săptămâni, la Alba Iulia a ajuns coroana de oţel a Regelui Ferdinand şi sceptrul din aur, cu care acesta a fost încoronat la 15 octombrie 1922. Cele două simboluri ale regalităţii au fost transportate cu un avion, până la Cluj şi de acolo, cu o maşină blindată escortată de jandarmi, la Muzeul Unirii din Alba Iulia. Aproximativ o oră mai târziu, au ajuns şi mantiile regale. Duminică, în jurul orei14.30, a fost adusă şi coroana de aur a Reginei Maria.
UPDATE: „Coroana Reginei Maria a fost adusă de la Oradea, unde a fost expusă cu prilejul dezvelirii unei statui a Reginei Maria. Din câte am înţeles de la domnul director al Muzeului Naţional de istorie, care a însoţit coroana de la Oradea la Alba Iulia, drumul a decurs fără niciun fel de probleme, totul a fost în regulă. Coroana evident a venit însoţită de o escortă a jandarmeriei, dat fiind valoarea foarte mare a acesteia.
A fost făcută în 1922, special pentru încoronarea care a avut loc pe 15 octombrie, aici la Alba Iulia. Proiectul coroanei a fost realizat de pictorul Costin Petrescu, dar se ştie că un rol important în design-ul coroanei l-a avut chiar Regina Maria, care a dorit să aibă o coroană cu totul specială, deosebită, faţă de ce se purtase până atunci în spaţiul european. Ea a dorit să aibă o coroană care să aducă o amintire a acelor coroane din epoca medievală. Această coroană este inspirată de cea a Doamnei Despina Miliţia, soţia lui Neagoe Basarab, coroană care poate fi văzută pe fresca de la mânăstirea Curtea de Argeş. Coroana are aproape 2 kilograme greutate, este făcută din aur transilvănean.
Are pietre preţioase şi semi-preţioase şi o serie de simboluri alese de Regina Maria, cum ar fi boabele de grâu sau acele cruci gamate. Reprezintă ideea reginei despre romantism, este o coroană realizată într-un stil foarte la modă în aceea perioadă. Practic, este una dintre