Coca-Cola se mentine pe pozitia de lider in topul celor mai valoroase branduri, urmata indeaproape de Apple, care si-a dublat valoare in ultimul an, potrivit raportului Interbrand. Acelasi raport arata ca unele branduri au suferit scaderi drastice anul trecut.
In timp ce branduri renumite precum Amazon.com, Samsung sau Oracle si-au crescut valoarea cu peste 20 de procente fata de datele raportului de anul trecut, altele s-au prabusit serios.
Un exemplu in acest sens este Goldman Sachs, care a pierdut peste 16% din valoare. Cu toate acestea ramane in continuare un brand foarte valoros, estimat la 7,6 miliarde de dolari si ocupa pozitia 48 in Top Interbrand.
O cadere si mai drastica a suferit Blackberry (RIMM) care a pierdut aproape 40% din valoarea de brand.
Companiile auto, aflate inca in stadiu de recuperare dupa problemele serioase provocate de recesiune, au inregistrat cresteri importante. Exista insa si exceptii. Printre acestea se numara Honda, a carei valoare de brand a coborat cu 11 procente.
“Brandurile isi pastreaza succesul atunci cand sunt capabile sa redefineasca o piata”, explica CEO-ul Interbrand, Josh Feldmeth, citat de Dailyfinance.
“Spre exemplu Apple, care a luat piata telefoanelor mobile si a transformat-o intr-un ecosistem in care consumatorii pot sa isi cumpere jocuri, sa asculte muzica sau sa navigheze pe internet, folosind un singur dispozitiv. Brandurile puternice anticipeaza nevoile si tranforma dorintele”, spune Feldmeth.
Galerie Foto
Topul brandurilor care au pierdut cel mai mult din valoare in anul trecut:
1. Blackberry – brand estimat la o valoare de 3,9 miliarde de dolari a pierdut un procent de 39%
2. Goldman Sachs – estimat la 7,6 miliarde de dolari a pierdut 16%
3. Nokia – estimat la 21 de miliarde de dolar