Modul în care comunicăm, interacţionăm sau consumăm se schimbă drastic, iar anvergura transformărilor poate fi observată într-o simplă călătorie cu metroul: din ce în ce mai mulţi pasageri au câte un companion digital, fie că vorbim despre un reader, smartphone, tabletă sau alt dispozitiv electronic, scrie revista Business Magazin.
"Metroul este unul dintre puţinle locuri din centrele urbane uriaşe unde toate rasele, religiile şi clasele sociale se confruntă una cu cealaltă şi cu aceeaşi situaţie", spuneau psihologii M.L. Fier şi V.J. De Fazio citaţi de publicaţia americană Slate.
Iar cea mai nouă situaţie cu care se confruntă pasagerii acestui mijloc de transport este folosirea gadgeturilor. 53% din segmentul pasionaţilor de tehnologie obişnuiesc să caute locuri de distracţie în oraş din mers, inclusiv în mijloacele de transport, potrivit rezultatelor unui studiu al GfK realizat online cu scopul evaluării atitudinilor faţă de tehnologia modernă.
Iar pasionatul de tehnologie este întruchipat de adultul cu vârsta cuprinsă între 20 şi 40 de ani, din mediul urban, spun oficiali ai Vodafone, în timp ce analiştii GfK, referindu-se exclusiv la împătimiţii de smartphone-uri, identifică un bărbat de 34 de ani pasionat de tehnologie sau liber-profesionist. Unul dintre aceştia ar putea fi Marian Roman, managerul companiei CA Immo, care activează în piaţa imobiliară. El a ales să nu înoate cu tot curentul general şi nu foloseşte niciun gadget pe durata călătoriilor cu metroul. Este un practicant destoinic al acestui "sport", chiar dacă se află la conducerea unei companii de real-estate şi şi-ar permite un altfel de mijloc de transport: "Prefer să mă uit la oameni când călătoresc cu metroul, drumul dintre Tineretului şi Piaţa Victoriei este scurt, durează 10-15 minute şi nu am timp să mă plictisesc, dar într-adevăr, «majoritatea pasagerilor folo