Gigantul american Microsoft, cel mai mare producător de software din lume, va lansa pe 26 octombrie Windows 8 - noua generaţie a sistemului său de operare.
De succesul Windows 8 pe tradiţionalele computere, dar şi pe smartphone-uri şi tablete va depinde în mare măsură viitorul companiei implicate într-o luptă strânsă pentru clienţi cu rivali precum Amazon, Apple, Facebook şi Google, cred analişti citaţi de presa internaţională.
Miza lansării este una enormă, în condiţiile în care acum este pentru prima oară în istorie când compania lansează o variantă a sistemului de operare cu o interfaţă complet nouă care poate fi utilizată şi de pe un computer tradiţional cu tastatură şi mouse şi de pe un echipament cu ecran sensibil la atingere, notează Wall Street Journal.
Pentru a promova Windows 8 Microsoft va lansa o campanie de marketing fulger pentru a distrage atenţia de la rivali precum Google sau Apple. Noul sistem de operare Windows poate fi precomandat începând de vineri în Statele Unite, varianta Windows 8 Pro fiind disponibilă la un preţ de 69,99 dolari pentru posesorii de Windows 7, Vista sau XP care vor să treacă la noua versiune.
Ofertele sunt valabile la acest moment numai pentru clienţii din SUA. Reprezentanţii Microsoft România au declarat pentru Mediafax că partenerii retail locali vor lansa în zilele următoare "oferte similare pentru Windows 8 Upgrade şi device-uri noi Windows 8".
Totodată, pentru clienţii din România este disponibilă oferta Windows Upgrade valabilă pentru PC-urile cu Windows 7 preinstalat cumpărate în perioada 2 iunie 2012 - 31 ianuarie 2013, prin care se poate face trecerea la Windows 8 Pro contra unui preţ estimativ de 14,99 dolari.
Pachetul retail a fost modificat semnificativ faţă de variantele anterioare, Microsoft optând pentru un ambalaj mai subţire, mai uşor şi mai viu colorat. Compania a pos