Manualele trebuie să conţină ceea ce este fundamental disciplinei, astfel încât elevul să rămână cu "scheletul" materiei, la care adaugă noţiuni noi, cei care "încarcă" programa fiind profesorii care vor să pună în cărţi tot ceea ce ştiu, a declarat, luni, ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu.
Ministrul Educaţiei este de părere că un manual ar trebui să conţină ceea ce este fundamental în disciplina respectivă şi că nu i se pare normal nici ca programele şcolare să fie "scuturate" şi descărcate de conţinut în mod "iraţional".
"Obligaţia noastră este să fim foarte atenţi la modul în care dimensionăm programele în ceea ce priveşte cunoaşterea, pornind şi de la faptul că o mulţime de lucruri, o mulţime de informaţii pe care le trecem în manuale, sunt mult mai uşor preluate din alte surse de informare, cum ar fi de exemplu internetul. Eu văd manualele pe care le vom realiza în continuare ca fiind unele care să conţină ceea ce este fundamental în disciplina respectivă, în aşa fel încât elevul să rămână cu scheletul bine consolidat în disciplină şi să poată adăuga apoi, pe parcurs, în diferitele etape ale pregătirii lui", a declarat Andronescu, la o dezbatere privind manualele şi programele şcolare.
Cu acelaşi prilej, Ecaterina Andronescu a afirmat că programele şcolare ar trebui realizate astfel încât să existe un echilibru între timpul alocat de elevi temelor şi cel destinat timpului liber. "Am vorbit tot timpul numai despre cât de încărcată este programa, dar niciodată nu ne-am gândit cum îi organizăm elevului programul de după şcoală şi de ce să nu încercăm dimensionarea temelor la o dimensiune raţională a programului lui de după şcoală. Mie nu mi se pare normal nici să îl descărcăm iraţional, adică să scuturăm toate programele, ca să nu mai rămână mai nimic în ele. El îşi va umple timpul cu altceva. Aici trebuie să cântărească discernământ