Platonov, de A.P. Cehov, la sala Teatrului Naţional “Radu Stanca” Sibiu, regia: Alexandru Dabija; scenografia: Dragoş Buhagiar; cu Nicu Mihoc(Platonov), Serenela Mureşan(Anna Petrovna), şi Marius Turdeanu(doctorul, Nikolai Ivanovici) în distribuţie, a fost reprezentat pentru a doua oară sâmbătă, 14 octombrie, de la ora 19.00, premiera spectacolului fiind în 13 octombrie. Curiozitatea, existentă dinainte să ajung în Sibiu, fiind vorba de un spectacol cu actori mureşeni, în regia lui Alexandru Dabija, unul dintre regizorii români importanţi, mi-a fost amplificată în foaierul teatrului, văzând spectatori interceptaţi de doamnele de la departamentul de relaţii cu publicul pentru a li se schimba biletele, deoarece de la premieră, de sâmbătă până duminică, interveniseră deja modificări în scenografie. Publicul nu stă în fotoliile sălii, ci cocoţat pe nişte gradene înalte, abrute, care trec peste sală unind-o cu balconul şi oferă o vizibilitate foarte bună spectatorilor, pentru un spectacol care îmbină elemente de teatru în regim studio cu elemente de spectacol în sală mare. Se trage prima cortină. Într-un spaţiu scenic foarte îngust sunt înşirate toate personajele. Un interior de epocă, obiecte adecvate, dar şi un dric (car funerar). În primele scene personajele par înghesuite într-un spaţiu strâmt şi lung, iar pentru a se deplasa trebuie să treacă în avanscenă, fiind oricum forţate să se deplaseze doar în orinzonatala scenei.
Pe o fâşie îngustă, demarcată de o pânză cu aspectul unui tapet, care devine o a doua cortină, se stabilesc relaţiile dintre personaje, conflictul e anticipat de partida de şah dintre Anna Petrovna (Serenela Mureşan) şi doctor (Marius Turdeanu). Toate personajele vorbesc aproape în acelaşi timp unele cu altele, se formează perechi sau grupuri care se dizolvă şi se reîncheagă parcă haotic, creându-se un efect de polifonie care se păstrează, cu o