Responsabilitatea si interesul companiilor este de a creste profitul. Este CSR-ul incompatibil cu o astfel de conceptie? Se exclud cei doi termeni?
Putem spune ca cei doi termeni sunt complementari. Este evident ca o companie care are profit va putea sa isi dezvolte segmentul de responsabilitatea sociala, deoarece il va putea sustine, va putea investi, contribuind astfel la dezvoltarea societatii. Fara profit investitiile scad inevitabil si scade si gradul de implicare a unei companii.
Bineinteles, pot exista initiative de responsabilitate sociala si fara sa fie nevoie de investitii majore. Programe interne, precum cele de recilare selectiva, nu necesita neaparat o suma mare. Insa pentru a avea o strategie de CSR in adevaratul sens al cuvantului trebuie sa gandim 360º, sa ne adresam tuturor partilor implicate astfel incat sa asiguram o dezvoltare durabila a comunitatii.
La Orange ne implicam in societate prin mai multe directii, iar investitiile sunt pe masura. Pe de o parte, exista in cadrul companiei echipa de CSR, care supravegheaza si implementeaza politicile de CSR in strategia de afaceri. Zonele de interes pentru noi sunt: reducerea impactului asupra mediului, implicarea in comunitate prin voluntariat si programe educationale, protectia copilului, marketing responsabil. De cealalta parte, avem Fundatia Orange care se ocupa de proiecte de filantropie, preluand sponsorizarile proiectelor umanitare.
Cum ajuta social media procesul de comunicare in cadrul campaniilor CSR? Cum comunici cu un public mult mai educat si informat? Rolul social media in a prelua feedback-ul clientilor si a il integra in campaniile de CSR.
Social media a devenit acum un instrument important si prezent in mai toate companiile cu deschidere la public. Fie ca vorbim de marketing, PR sau CSR, social media te aduce inevitabil cu un pas mai aproape de audienta. @N_