Preşedintele Consiliului Judeţean, Adrian Ştef, a cerut ieri urgentarea demersurilor pentru înfiinţarea dispeceratului integrat, proiect prin care se încearcă integrarea dispeceratelor Serviciului de Ambulanţă, Pompierilor şi SMURD-ului. Solicitarea a fost făcută în cadrul unei şedinţe la care au participat şi prefectul Eugeniu Avram, directorul Serviciului Judeţean de Ambulanţă, Francisc Pataki, directorul Spitalului Judeţean de Urgenţă Satu Mare, Adrian Marc, adjunctul inspectorului şef al ISU Satu Mare, colonelul Gheorghe Dan, şeful STS Satu Mare, colonelul Marius Bancoş, directoarea DSP Satu Mare, Doina Dragoş Guran, directorul medical al Serviciului Judeţean de Ambulanţă, Gabriela Notariuş, şi şeful UPU Satu Mare, Adriana Moldovan.
Preşedintele Adrian Ştef a declarat că va face demersuri la Ministerul Sănătăţii pentru a putea fi angajat personal medical pentru dispeceratul integrat, astfel încât să poată funcţiona cât mai rapid. Totodată, preşedintele Ştef a promis sprijin şi pentru amenajarea dispeceratului la sediul ISU Satu Mare şi pentru realizarea comunicaţiilor prin fibră optică între dispecerat şi Sistemul 112. ”Realizarea dispeceratului va aduce numai beneficii populaţiei judeţului. Comasarea celor trei dispecerate va eficientiza intervenţiile Ambulanţei, Pompierilor şi SMURD-ului. Ulterior vom integra aici şi dispeceratele Poliţiei, Jandarmeriei şi Salvamontului”, a afirmat Adrian Ştef, care a fost completat de prefectul Eugeniu Avram: ”Este în interesul cetăţenilor să finalizăm realizarea dispeceratului integrat cât mai repede”.
Dispeceratul integrat va duce la o coordonare mult mai bună în sensul trimiterii de echipaje într-un mod mult mai integrat şi va scădea timpul de intervenţie al echipajelor. În prezent, deciziile se iau în două locuri, la Serviciul Judeţean de Ambulanţă şi la SMURD. După ce dispeceratul integrat va deveni