Serviciul va fi disponibil de maine posesorilor de console Xbox si, de saptamana viitoare, utilizatorilor Windows 8 si va concura cu produsele similare iTunes, Amazon.com, Spotify sau Pandora.
Serviciul este finatat prin publicitate si va fi disponibil gratuit in regim nelimitat pe tablete.
Cei care doresc sa acceseze serviciul de pe consola Xbox sau de pe smartphones trebuie sa plateasca 9,99 dolari pe luna, a anuntat Scot Porter, unul din managerii proiectului.
Utilizatorii care cumpara albume prin intermediul serviciului Microsoft vor putea asculta muzica fara a fi intrerupti de mesaje de publicitate. Sunt de asemenea scutiti de reclame toti utilizatorii care platesc abonamentul lunar de 9,99 dolari, indiferent de modul de accesare a serviciului (de pe computer sau tablete).
Microsoft incearca astfel sa atraga clienti de la magazinele media ale Apple si Amazon.com, precum si ascultatori de la "posturi de radio" precum Spotify si Pandora.
"Microsoft castiga astfel un serviciu solid pe partea de muzica, de care au nevoie de cativa ani, si extinde brandul Xbox in zona de media si divertisment. Un serviciu gratuit de ascultat muzica, cu reclame odata la 15 sau 20 de minute, ar putea fi foarte convingator. Ar putea exercita presiuni uriase asupra unor companii precum Spotify sau Pandora", comenteaza pentru Bloomberg Michael Gartenberg, analist la compania de cercetare de piata Gartner.
Serviciul va fi disponibil si printr-o aplicatie pe noile smartphone-uri cu sistemul de operare Microsoft Windows Phone 8, asteptate pe piata in luna noiembrie. Cei care detin telefoane cu Apple iOS si Google Android Anul viitor vor trebui sa astepte pana la anul pentru aplicatii dedicate lor.
Microsoft a extins deja serviciul Xbox Live prin includerea de continut TV si sport.
Preferinte