Consumatorii sunt coplesiti de noile servicii de Internet pentru mobil si de formula tot mai complexa a abonamentelor pentru pachetele de date, potrivit unui studiu care arata ca, desi terminalele smartphone au un mare potential pentru noi servicii de date, folosirea acestui tip de servicii ramane scazuta.
Noul studiu Ernst & Young - ”The Mobile Maze” - a fost derulat in luna iunie, pe baza interviurilor cu 6.000 de consumatori din 12 tari.
Adoptarea rapida de catre consumatori a terminalelor smartphone cu conexiune la internet si a tabletelor reprezinta una dintre cele mai semnificative tendinte manifestate in ultimii ani la nivel social, de business si tehnologic.
Utilizatorii de smartphone sunt de doua ori mai dispusi sa foloseasca servicii de date decat detinatorii de mobile traditionale. Cu toate acestea, nici unii nici ceilalti nu-si folosesc terminalele la intregul potential din pricina neclaritatilor privind tarifele de date si din cauza lipsei unor explicatii si sfaturi adecvate din partea operatorilor privind beneficiile noilor servicii si in privinta riscurilor de securitate si de confidentialitate a datelor personale, spun oficialii Ernst & Young.
Cautand o explicatie pentru retinerea consumatorilor in a folosi noile functionalitati pentru mobil, studiul a evidentiat ca utilizatorii de smartphone intampina dificultati majore in intelegerea relevantei utilizarii unor astfel de servicii.
35% dintre consumatori au declarat ca nu au intentia sa foloseasca browsing-ul web pe mobil si 34% au spus ca nici macar nu au auzit vreodata de acest serviciu.
Pe de alta parte, 63% dintre respondenti au declarat, de asemenea, ca nu au auzit niciodata de social media, in timp ce 46% au spus ca nu stiu de existenta magazinelor de aplicatii „app stores” ale operatorilor.
Userii nu inteleg tarifele