Numărul doi din grupul Renault a ținut să pună în gardă românii cu privire la viitorul uzinei Dacia dacă uită să rămână competitivă. Un mesaj mai degrabă retoric decât amenințător
Una dintre declarațiile făcute de Carlos Tavares, COO al grupului Renault, în cadrul unei discuții purtate la expoziția auto de la Paris cu câțiva jurnaliști români, a făcut valuri în lumea celor care privesc Dacia ca pe un etalon al industriei autohtone. Oficialul a explicat atunci destul de clar că România este parte a Europei, un continent pe care industria auto suferă, și că singura soluție să nu pierzi o uzină în favoarea unui alt stat este să fii mai competitiv decât concurenţii tăi direcţi.
Mai mult sau mai puţin voalat, Tavares a atras atenţia că, având o piaţă auto tot mai redusă şi costuri în creştere cu forţa de muncă, putem sfârşi prin a produce tot mai puţin, întocmai precum marile uzine din vestul continentului. De altfel, un mesaj similar a fost transmis și de directorul general al Automobile Dacia, într-un interviu exclusiv pentru Capital. „Inevitabil, în viitor, cu Tanger, vom avea în acelaşi timp o uzină-soră și una cu care ne vom afla în concurență. Este o veste bună pentru că asta este o provocare. Va trebui să vedem apoi care sunt avantajele și punctele slabe ale Tangerului prin comparație cu ale noastre. Pe urmă, trebuie să ameliorăm încontinuu avantajul concurențial sau să îl păstrăm şi să lucrăm la punctele slabe“.
Un alt oficial Renault, Jean Christophe Kugler, președintele regiunii Euromed – Africa, din care face parte și România, a fost chiar mai clar: „Pentru uzina din România, scenariul cel mai sumbru poate însemna ca la Mioveni să fie produse numai mașini pentru piața autohtonă. Marocul este doar o capacitate adițională. La Tanger vor fi produse vehicule care vor fi comercializate în Africa. Are o poziție strategică pentru intenția noastr