Deteriorarea fibrei optice prin lucrari de constructii, infrastructura si utilitati si furturile de cabluri au fost printre principalele cauze care au afectat furnizarea serviciilor de comunicatii electronice pentru cel putin o ora in cursul anului trecut, a anuntat marti Autoritatea de reglementare in comunicatii (ANCOM). O analiza realizata in acest an de catre autoritate a identificat 268 de incidente care au afectat serviciile de comunicatii in 2011, din care aproximativ 45% au avut cauze interne companiilor de comunicatii (defectiuni ale echipamentelor, erori de software, erori umane), iar restul de 55% au fost determinate de cauze externe (lucrari ale tertilor, furturi de cabluri, fenomene naturale, intreruperi in furnizarea energiei electrice etc.).
In prima jumatate a acestui an, ANCOM a transmis catre 40 de furnizori de retele si servicii de comunicatii electronice un chestionar privind incidentele care au afectat functionarea retelelor si serviciilor de comunicatii electronice pentru peste 5.000 de utilizatori pe o durata mai mare de o ora in cursul anului 2011. Scopul acestui chestionar a fost de a identifica numarul, durata si impactul incidentelor, atat asupra utilizatorilor, cat si asupra furnizorilor. Principalele rezultate sunt cele prezentate mai sus.
Cele mai frecvente cauze externe care determina asemenea incidente sunt furtul cablurilor care contin cupru sau deteriorarea intentionata a acestora (circa 28% din numarul incidentelor cu cauze externe) si deteriorarea fibrei optice de catre cei care efectueaza lucrari de constructie si/sau de intretinere ale sistemului utilitatilor publice (aproximativ 24%).
"Studiul realizat de Autoritate a aratat ca aproape 30% din totalul intreruperilor in furnizarea serviciilor de comunicatii electronice sunt cauzate de furtul cablurilor si de distrugerea acestora. In perioada imedi