Opel România a livrat pe piaţa locală primul coupe compact sportiv Astra OPC, cel mai rapid Astra din toate timpurile, echipat cu motor de 280 CP, a anunţat marţi compania.
Modelul are motor pe benzină de 2 litri cu sistem de injecţie directă, ce dezvoltă o putere de 206 kW/280 CP, cuplu de 400 Nm, accelerare de la 0 la 100 km/h în doar 6 secunde, viteză maximă de 250 km/h, precizează un comunicat al reprezentanţei Opel.
Motorul cu patru cilindri generează un cuplu maxim cu 25% mai mare decât versiunea anterioară a modelului Astra OPC, dezvoltând, de asemenea, o putere sporită cu 40 CP. Acest lucru înseamnă 140 CP/litru, cea mai mare putere per litru furnizată de un autovehicul Opel de serie echipat cu motor pe benzină, comparativ cu valoarea de 120 CP dezvoltată de modelul Astra OPC anterior.
Inginerii Opel au dezvoltat un sistem de admisie a aerului de ultimă generaţie complet nou pentru a permite pătrunderea unei cantităţi cât mai mari de aer în turbocompresor. În plus, sistemul de evacuare a fost optimizat, pentru a îmbunătăţi circulaţia gazelor de eşapament şi a spori performanţa motorului.
Opel a proiectat un şasiu de înaltă performanţă, cu scopul de a conferi noului Astra OPC o dinamică laterală şi o manevrabilitate excelente. Şasiul dispune de mai multe elemente importante care îmbunătăţesc dinamica de conducere a autovehiculului: suspensia faţă de înaltă performanţă (HiPerStrut), şasiul mecatronic FlexRide, diferenţialul autoblocabil mecanic multidisc şi frânele Brembo.
Şasiul FlexRide îi permite şoferului să obţină reacţii mai rapide din partea amortizoarelor, sistemului de direcţie şi pedalei de acceleraţie. Şoferul poate alege unul din cele trei moduri de conducere diferite. Respectând cele mai nobile tradiţii OPC, autovehiculul a fost testat şi reglat fin pe porţiunea Nordschleife a circuitului Nürburgring, Germania. Toate