Folosirea reţelelor de socializare în timpul programului de lucru poate diminua concentrarea angajaţilor şi poate reprezenta, de cele mai multe ori, un factor care duce la scăderea productivităţii. Există, însă, unele categorii de angajaţi în cazul cărora productivitatea este strict legată de utilizarea unor platforme precum Facebook, Twitter sau LinkedIn, potrivit specialiştilor în domeniul resurselor umane.
"Reţelele de socializare şi, în general, orice formă de mesagerie privată, reprezintă un aspect care diminuează concentrarea salariatului. Tendinţa de a petrece timp pentru aspecte non-profesionale este consistentă de vreme ce majoritatea salariaţilor care fac muncă de birou sunt aşezaţi în faţa unui calculator conectat la internet", a declarat pentru gândul Viorel Ghete, managing partner al BPI Group.
Cine sunt "dependentul" şi "interesatul"
Angajaţii care folosesc reţelele de socializare în timpul programului de lucru pot fi împărţiţi în două categorii, mai exact "dependenţii" şi "interesaţii", în funcţie de scopul pentru care ei folosesc aceste platforme.
"Dependenţii folosesc aceste site-uri destul de mult în timpul de lucru, devenind contraproductivi", a declarat pentru gândul George Păunescu, team leader al Manpower România. "În plus, activitatea lor pe aceste reţele poate dăuna imaginii companiei la care lucrează", a mai adăugat el.
Păunescu ne-a mai explicat că, din cauza salariaţilor care fac parte din această categorie, şefii decid uneori blocarea totală a unor adrese web sau monitorizarea zilnică a activităţii personalului pe internet.
În cadrul celeilalte categorii, cea a "interesaţilor", se încadrează angajaţii care folosesc reţelele de socializare drept instrumente de lucru. "Recruiterii, responsabilii de marketing şi de publicitate, ziariştii sau liber-profesioniştii sunt deja dependeţi de Face