România trebuie să ţină cont de ceea ce s-a întâmplat cu compania Malev în privatizarea Tarom, iar o decizie de vânzare luată azi nu ar fi cea mai bună soluţie pentru compania română, spun experţi prezenţi la evenimentul CEE Airports & Airlines Forum 2012.
Conferinţa CEE Airports & Airlines Forum 2012, organizată de Medien Conferences cu sprijinul IATA, Asociaţiei Aeroporturilor din România şi UK Trade & Investment, având ca parteneri Astra Asigurări, Horvath & Partners Management Consultants şi Reliance Travel Consulting, a adus în dezbatere ultimele noutăţi şi probleme din lumea aviaţiei şi aeroportuară. Ajuns la a doua ediţie, evenimentul a avut loc pe data de 16 octombrie, la JW Mariott Bucharest Grand Hotel.
În 2011, aproximativ 10,77 milioane de persoane au tranzitat România pe calea aerului, din care 47% prin intermediul aeroportului Aeroportul Henri Coandă, 22% prin intermediul aeroportului Aurel Vlaicu, 11% prin intermediul aeroportului Traian Vuia şi 9% prin intermediul aeroportului Cluj, spune Ovidiu Trăichioiu, Director Aeroporturi, Autoritatea Aeronautică Civilă Română.
„Statele noi ale Uniunii Eurpoene au ales să procedeze diferit la privatizarea aeroporturilor proprii: în timp ce Cehia a decis să păstreze aeroportul din Praga în proprietatea statului, alte state au trecut fie la privatizare parţială, fie la concesiune", explică Trăichioiu.
Traficul de pasageri este dependent de Tarom şi de companii cu tarife mici (low cost). Din totalul aeroporturilor româneşti, şapte se situează sub pragul de 50.000 de călători pe an, din care trei-patru se situează sub 40.000 de pasageri, susţine Aurelia Fulger, Director General, Reliance Travel & Consulting.
„Toată lumea spune să privatizăm 20% din Tarom. Trebuie testat şi acest tip de acţionariat, dar poate nu acum când Tarom pierde aşa mult", a menţionat Fulger. „Managementul privat