Cinci firme specializate în marcaje şi semnalizări rutiere, anume Marcaplast SA, Loial Impex SRL, Vesta Investment SRL, Dumava Semnalizare SRL şi Kisan Marcaje SRL, au trimis zilele trecute premierului Victor Ponta o scrisoare în care acuză Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) de complicitate în licitaţiile destinate realizării marcajelor de pe drumurile publice. Consecinţa ar fi faptul că, de 15 ani, o singură societate, Plastidrum, realizează aceste operaţiuni pe cei 15.000 de kilometri de şosele naţionale. Anterior, firmele semnatare au trimis o scrisoare cu un conţinut similar şi ministrului Transporturilor, Ovidiu Silaghi, dar fără a primi un răspuns. La ora închiderii ediţiei şi la o săptămână de la trimiterea scrisorii nu primiseră răspuns nici de la premier.
Ce acuză "cei cinci"
În documentul transmis premierului, se arată că, fără a avea o justificare tehnică şi economică, CNADNR impune prin caietele de sarcini realizarea unui anumit tip de marcaj şi cere participanţilor la licitaţii dovezi de execuţie a unor contracte substanţiale pentru astfel de lucrări, condiţii ce pot fi îndeplinite doar de către compania Plastidrum sau de către subcontractori ai acesteia.
Marcajul în cauză se numeşte "în strat subţire", se poate aplica la rece, are o grosime de doar 0,4-0,6 milimetri şi costă de cinci ori mai puţin decât cel "în strat gros". Acesta se aplică la cald şi este folosit majoritar în UE. Marcajul ieftin, în strat subţire, are durabilitate de 5 ori mai mică decât cea a celui aplicat la cald. Deşi vopseaua în strat subţire este recomandată doar marcării temporare (în UE ea reprezentând doar 5% din total - spun nemulţumiţii) la licitaţiile ce au loc cu începere din 1996, CNADNR cere participanţilor să dovedească nu atât faptul că au aşternut o cantitate totală de marcaje rutiere, ci că au realizat marcaje în