Glumele şi clipurile cu Dorel, cel veşnic certat cu munca, au devenit simptomatice pentru societatea actuală. Dorel este modelul românului care nu se omoară după programul fix, după termene limită pentru finalizarea lucrărilor, după seriozitate şi precizie. Este, mai degrabă, expresia unui balcanism periferic, a unei inconfundabile stări de lene.
Un lucru făcut de Dorel este, foarte probabil, prost făcut sau lipsit de logică. Ei bine, proiectul Autostrăzii Soarelui pare să fie (şi) după chipul şi asemănarea unui Dorel. Nu susţinem că autostrada în sine este prost făcută, că asfaltarea ar avea nereguli. Ritmul şi mai ales modul în care se lucrează lasă, însă, de dorit.
Atunci
În urmă cu aproximativ trei luni era inaugurat tronsonul Cernavodă - Medgidia din Autostrada Soarelui (A2), tronson deschis circulaţiei chiar de către premierul Victor Ponta, cel care, am mai spus-o, nu ezita la momentul respectiv să mărturisească faptul că nu îşi asumă proiectul lucrării. Pe acest tronson se circulă în regim de drum naţional, cu 80 de kilometri pe oră.
Lucrările la porţiunea cuprinsă între Cernavodă şi Medgidia din A2 s-au derulat cu dificultate. Asta pentru că francezii de la Colas (firma care a câştigat, iniţial, licitaţia) nu au respectat graficul lucrărilor, motiv pentru care contractul a fost reziliat. A urmat apoi o nouă licitaţie organizată de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, licitaţie câştigată de consorţiul Astaldi SPA - Max Boegl.
Acum
Aşa cum am atras atenţia şi în alte ediţii, lucrurile nu s-au întâmplat aşa cum a declarat, chiar în ziua inaugurării, preşedintele Consiliului Judeţean Constanţa, Nicuşor Constantinescu: „Există un grafic care s-a actualizat de când s-a instalat Guvernul Ponta, sperăm ca în luna august să fie finalizată (n.r. - Autostrada Soarelui). La sfârşitul lunii august, da". În prezent, pe tronsonu