În alegerile locale pentru Primăria Capitalei a ieşit al treilea, după Sorin Oprescu şi Silviu Prigoană, şi nici în Consiliul General nu a intrat, întrucât Legea electorală le e mai puţin prielnică independenţilor decât celor înregimentaţi politic. Într-un interviu acordat „României libere", Nicuşor Dan explică în ce fel va folosi capitalul politic obţinut la alegerile locale, când a strâns, cumulat, 72.000 de voturi, şi la ce soluţii a recurs pentru a compensa faptul că el personal nu candida la alegerile parlamentare din 9 decembrie.
După ce aţi pierdut alegerile pentru Primăria Generală şi după ce aţi ratat şi intrarea în Consiliul General, în timpul care s-a scurs, ce s-a mai întâmplat în Bucureşti?
Nicuşor Dan: Procesul cu Consiliul nu e terminat, în sensul că există încă o contestaţie care urmează să fie judecată de tribunal. Pe de altă parte, lucrurile care s-au întâmplat dau un semn că actualul Consiliu General nu se va opune niciunui proiect al lui Oprescu. Şi sunt aşa: aprobarea studiului de fezabilitate pentru autostrada suspendată sau, de fapt, inelul median, un proiect preluat de Oprescu din planul de trafic din 2000. Autostrada lui era nord-sud, acesta este un segment dintr-un inel, la 100 milioane euro pe kilometru, în condiţiile în care pentru autostradă preţul este în jur de cinci milioane pe kilometru. După asta, un proiect extrem de nociv, şi pentru care Consiliul General a aprobat PUZ-ul, este aşa-numita penetrare Ciurel, o şosea expres care vine din autostrada Bucureşti-Piteşti şi ajunge la Semănătoarea şi care încurajează traversarea Bucureştiului pe linia est-vest, prin Piaţa Unirii. Apoi, e vorba de cele două pasaje, Charles de Gaulle şi Piaţa Presei, două lucrări de infrastructură care sunt împotriva a ceea ce înseamnă o viziune despre oraş în ziua de azi. Continuă, vedem în tot oraşul, operaţiunea foarte scumpă de s