Înmatriculările de automobile noi din România au scăzut cu o treime în septembrie, producătorii europeni reclamând o situaţie gravă şi în UE
APIA: La fiecare autoturism nou vândut în România au fost importate alte două rulate. Aproape jumătate au peste 10 ani vechime
Importurile de maşini second-hand ar putea înflori în cele două luni care au rămas până la sfârşitul anului, în special datorită amânării perceperii taxei auto până în 2013
Strategia de revigorare a industriei auto româneşti nu dă rezultatele scontate, în ciuda derulării programului "Rabla" de aproape şase ani. Pe de o parte, românii au descoperit că maşinile produse afară sunt mai fiabile şi destul de ieftine când sunt cumpărate la mâna a doua, pe de altă parte a intervenit lipsa de lichiditate, în special în rândul populaţiei din clasa de mijloc, căreia i se adresează în mod special facilităţile fiscale acordate prin programul de înnoire a parcului auto naţional.
Concret, chiar şi când au fost obligaţi să plătească o taxă auto de primă înmatriculare calculată la anul de vechime al maşinii second-hand şi gradul de poluare al emisiilor, românii tot au ales să cumpere autovehicule vechi, în detrimentul celor noi.
Acest lucru ar putea lua însă amploare în ultimele două luni ale anului în curs, având în vedere că încasarea taxei de primă înmatriculare a fost amânată pentru anul viitor...
De altfel, criza financiară şi-a pus amprenta nu numai la noi în ţară, ci şi la nivel european, producătorii avertizând că numărul înmatriculărilor de autoturisme noi a scăzut numai în luna septembrie cu 10,8%, la 1,09 milioane unităţi, pe fondul unor scăderi abrupte în zona euro.
Potrivit statisticilor producătorilor români de autoturisme, coroborate cu cele ale oficialilor de la "permise auto", înmatriculările de automobile noi din România au scăzut cu 31% în septembrie, la ap