EVZ deține un raport care arată că aparatele Loteriei ce validează biletele sunt atât de vechi încât pot ceda în orice moment
Sistemul LOTOS al Loteriei Naţionale, alcătuit din cele două servere centrale - ROM 3 şi ROM 4 - s-a blocat, sâmbăta trecută. În niciun sediu al companiei, jucătorii nu au mai putut cumpăra bilete la Loto 6/49, deoarece aparatele nu se mai puteau conecta la unitatea centrală. Serverele au rolul de a înregistra biletele şi variantele jucate şi de a le valida. Acestea sunt de tip Alpha 4.100/300 şi sunt făcute de o firmă cu renume.
„Problema e că sunt foarte vechi. Au fost cumpărate în 1996 şi de atunci nu au mai fost nici schimbate, nici modernizate. De aceea, există oricând riscul major ca serverele să se blocheze din nou. În aceste condiţii se impune de urgenţă înlocuirea echipamentelor hardware ale sistemului LOTUS, cu altele de ultimă generaţie, implementarea unor proceduri de trecere automată a aplicaţiei de pe un server pe celălalt, precum şi un sistem eficient de backup”, afirmă un reprezentant al Loteriei.
După două ore şi jumătate de la blocarea serverelor, o echipă de intervenţie s-a prezentat la sediul Loteriei. Specialiştii au constatat că pe serverul ROM 4, un sistem FAN (ventilatorul la cooler) era defect, fapt ce a necesitat înlocuirea acestuia. Celălalt server, ROM 3, a fost găsit blocat. În jurul orei 15.00, serverul ROM 3 a fost deblocat şi s-a procedat la trecerea sistemului pe acest server, iar aplicaţia LOTUS a fost repornită la 15.30. După doar 40 de minute, şi această operaţiune a dat eroare. Reprezentantul LOTROM a trimis un mail reprezentantului INTRALOT cu eroarea identificată, iar la ora 16.30 s-a relansat procedura de recuperare a datelor şi informaţiilor.
La 17.30, sistemul a devenit operaţional pe serverul ROM 3. La miezul nopţii, şi celălalt server a început să funcţioneze. Conducerea companie