Cei mai influenţi manageri executivi şi antreprenori din industriile online, IT şi telecom au vorbit despre viitorul televiziunii pe telefonul mobil, despre miza trecerii la tehnologia 4G şi schimbările pe care le va produce noua tehnologie în comunicare, dar şi despre cât de adaptate sunt companiile să comunice cu clienţii şi utilizatorii din mediul online. Executivii celor mai mari companii din telecom - Vodafone, Orange şi Cosmote -, reuniţi pentru prima dată la o discuţie despre piaţa locală de comunicaţii, au fost cei care au dat startul dezbaterilor la ZF Digital '12, organizat de Ziarul Financiar.
Cea mai mare licitaţie de spectru din România organizată recent de autoritatea de reglementare în comunicaţii a fost subiectul care a deschis prima zi de ZF Digital '12. Executivii celor mai mari trei operatori de telecom au comentat modul în care a fost organizată licitaţia şi au făcut dezvăluiri despre preţul plătit.
Iñaki Beroetta, CEO al Vodafone România, Jean-Francois Fallacher, CEO al Orange România, şi Stefanos Theocharopoulos, CEO al Cosmote & Romtelecom, spun că procesul a fost bine organizat, transparent, însă preţul plătit a fost mare pentru această piaţă.
"Miza era foarte mare, şi tensiunile erau mari înainte de început, dar a fost foarte bine. Fireşte, preţul e mare. Ştiam acest lucru, dar noi credem în potenţialul României pe viitor", a spus Beroetta.
► ZF Digital '12: investiţiile vor continua în telecom, în ciuda crizei europene; preţurile rămân jos
În urma licitaţiei pentru spectru derulată de ANCOM, Cosmote, Orange, RCS&RDS, Vodafone şi 2K Telecom vor plăti în total 682,14 milioane euro.
Defalcat, Vodafone România va plăti 228,52 milioane euro, Orange România 227,14 milioane euro, Cosmote România 179,88 milioane euro, RCS&RDS 40 milioane euro, iar 2K Telecom 6,6 milioane de euro.
Jean-Francois Falla