• Volkswagen vrea sa lanseze initial trei modele diferite, cu preturi între 6.000 de euro si 8.000 de euro • Pietele cele mai importante pentru noul brand ieftin al Volkswagen ar fi China, India si Rusia, dar masinile ar urma sa fie vândute si în România, scrie Auto Bild într-un articol intitulat "Volkswagen ataca Dacia: Noul brand low-cost din Wolfsburg"
Veste soc pentru producatorii automobilului autohton, Dacia Logan. Volkswagen vrea sa intre pe piata autovehiculelor low-cost si pregateste o masina de 6.000 de euro. Firma producatoare vrea sa lanseze initial trei modele diferite, cu preturi între 6.000 de euro si 8.000 de euro. Seful de vânzari al Volkswagen, Christian Klingler, a declarat, în septembrie, la Salonul Auto de la Paris, ca grupul analizeaza variante pentru a intra pe segmentul masinilor cu pret redus, dar a adaugat ca nu s-a luat nicio decizie.
"Daca Volkswagen ar introduce pe piata un model de 6.000 de euro, atunci ar fi o masina a poporului, chiar daca sub un alt nume. Adevarul este, însa, ca am mai auzit asta. În octombrie 2006, Auto Bild a scris despre planurile Volkswagen de a construi o noua masina de mici dimensiuni. Surse din grup au declarat atunci ca pretul de vânzare pentru acea masina urma sa fie de 5.000 - 6.000 de euro. Aceasta a fost lansata mai târziu ca modelul Up, care acum costa cel putin 9.975 de euro", potrivit revistei germane.
Înmatricularile Renault si Dacia în Germania au scazut cu 5,3% în primele noua luni ale anului, la 113.785 unitati, în timp ce piata a avut un declin de 1,8%, la 2,36 milioane de unitati, potrivit datelor Oficiului de Înmatriculari Auto german KBA. Cota de piata a Renault-Dacia a fost de 4,8% în primele noua luni. In schimb, Volkswagen este lider autoritar al pietei germane în primele noua luni, cu 514.986 unitati si cota de piata de 21,8%.
In tot acest timp, inmatriculari